5.12.13

Informe Pisa
Somos iguais na mediocridade
Equidade: España, cada vez peor. España ten un alto nivel de equidade, en consonancia cos países da contorna (próximo a Noruega e mellor que Corea do Sur ou Xapón). Con todo, este informe indica que as distancias entre ricos e pobres son cada vez maiores (os alumnos acomodados obtiveron 34 puntos máis en Matemáticas, 6 máis que no 2003; os inmigrantes teñen 53 puntos menos e os repetidores, 18). Ata o recoñeceu a secretaria de Estado de Educación, Montserrat Gomendio, quen dixo que a importancia do factor socioeconómico dos alumnos fronte ao rendemento «é máis elevado que noutros países por primeira vez», sen saber a que se debe, pero apuntando como causa a inmigración. En España, as comunidades cun menor índice social económico e cultural (ISEC) son Andalucía, Estremadura e Murcia, as peor situadas en PISA; Galicia tamén ten un índice ISEC baixo, pero máis igualdade entre os seus habitantes, talvez pola escasa presenza de inmigrantes.
Os países punteiros, os máis equitativos. Pablo Zoido, analista da OCDE, explicou que en xeral os países mellor situados no informe PISA son os máis equitativos, é dicir, nos que a clase socioeconómica non é un factor determinante.
Titularidade do centro:É igual público que concertado. A contextos socioeconómicos parecidos, os resultados entre colexios de xestión pública, concertada ou privada son moi similares en todo o país.
Financiamento: España, mal. Financiar con diñeiro público a educación sen ter en conta a situación económica do alumno -subvencionando os centros, por exemplo- duplica as desigualdades fronte ao tradicional sistema de bolsas. Desde a OCDE apúntase que a opción española (a primeira) é peor para a equidade.
Investimento: ¿Inflúe ou non? O informe sinala que o gasto de España en educación incrementouse un 35 % entre o 2003 e o 2012. Para a OCDE, pasar de 50.000 euros anuais por alumno (España estaba en case 60.000) non supón unha gran vantaxe per se. Como os resultados non melloraron, desde moitos sectores indícase que o investimento por si soa non garante un mellor nivel. En cambio, outros o ven dun xeito moi diferente, como o sindicato de profesores ANPE: Julio Díaz, o seu presidente en Galicia, ten claro que «investir tempo e diñeiro dá os seus froitos», e o exemplo que pon é a espectacular progresión en comprensión lectora en Galicia despois de anos de funcionamento do proxecto de bibliotecas, que potenciou -formando a coordinadores nos centros, dotando os espazos de recursos e implicando ao profesorado- a lectura entre os alumnos.
Excelencia: Moi poucos sobresaíntes. O 30 % dos alumnos de Corea do Sur teñen puntuacións excelentes en matemáticas; en España, só alcanza ese nivel o 8 % dos examinados. En cambio, no outro extremo, é dicir, por baixo de calquera nivel aceptable, España ten ao 25 % dos alumnos e Corea do Sur, o 9 %. Este é un dos datos esgrimidos polo Ministerio de Educación para xustificar a Lomce, que promove a excelencia educativa, a gran materia pendente en España.
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/sociedad/2013/12/04/informe-pisa-iguales-mediocridad/0003_201312G4P24995.htm?idioma=galego

Ningún comentario:

Publicar un comentario

XVII Xornada de Clubs de Lectura

Este mércores, a profesora coordinadora do Club de Lectura da nosa Biblio, Ana Bravo , asistiu en Santiago á XVII Xornada de Clubs de Lectu...