Informe Pisa
Somos iguais
na mediocridade
Equidade: España, cada vez peor. España ten un alto nivel de
equidade, en consonancia cos países da contorna (próximo a Noruega e mellor que
Corea do Sur ou Xapón). Con todo, este informe indica que as distancias entre
ricos e pobres son cada vez maiores (os alumnos acomodados obtiveron 34 puntos
máis en Matemáticas, 6 máis que no 2003; os inmigrantes teñen 53 puntos menos e
os repetidores, 18). Ata o recoñeceu a secretaria de Estado de Educación,
Montserrat Gomendio, quen dixo que a importancia do factor socioeconómico dos
alumnos fronte ao rendemento «é máis elevado que noutros países por primeira
vez», sen saber a que se debe, pero apuntando como causa a inmigración. En
España, as comunidades cun menor índice social económico e cultural (ISEC) son
Andalucía, Estremadura e Murcia, as peor situadas en PISA; Galicia tamén ten un
índice ISEC baixo, pero máis igualdade entre os seus habitantes, talvez pola
escasa presenza de inmigrantes.
Os países punteiros, os máis equitativos. Pablo Zoido, analista da OCDE,
explicou que en xeral os países mellor situados no informe PISA son os máis
equitativos, é dicir, nos que a clase socioeconómica non é un factor
determinante.
Titularidade do centro:É igual
público que concertado. A contextos socioeconómicos parecidos, os resultados entre colexios de
xestión pública, concertada ou privada son moi similares en todo o país.
Financiamento: España, mal. Financiar con diñeiro público a
educación sen ter en conta a situación económica do alumno -subvencionando os
centros, por exemplo- duplica as desigualdades fronte ao tradicional sistema de
bolsas. Desde a OCDE apúntase que a opción española (a primeira) é peor para a
equidade.
Investimento: ¿Inflúe ou non? O informe sinala que o gasto de
España en educación incrementouse un 35 % entre o 2003 e o 2012. Para a OCDE,
pasar de 50.000 euros anuais por alumno (España estaba en case 60.000) non
supón unha gran vantaxe per se. Como os resultados non melloraron, desde moitos
sectores indícase que o investimento por si soa non garante un mellor nivel. En
cambio, outros o ven dun xeito moi diferente, como o sindicato de profesores
ANPE: Julio Díaz, o seu presidente en Galicia, ten claro que «investir tempo e
diñeiro dá os seus froitos», e o exemplo que pon é a espectacular progresión en
comprensión lectora en Galicia despois de anos de funcionamento do proxecto de
bibliotecas, que potenciou -formando a coordinadores nos centros, dotando os
espazos de recursos e implicando ao profesorado- a lectura entre os alumnos.
Excelencia: Moi poucos sobresaíntes. O 30 % dos alumnos de Corea do Sur
teñen puntuacións excelentes en matemáticas; en España, só alcanza ese nivel o
8 % dos examinados. En cambio, no outro extremo, é dicir, por baixo de calquera
nivel aceptable, España ten ao 25 % dos alumnos e Corea do Sur, o 9 %. Este é
un dos datos esgrimidos polo Ministerio de Educación para xustificar a Lomce, que promove a excelencia educativa, a gran
materia pendente en España.
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/sociedad/2013/12/04/informe-pisa-iguales-mediocridad/0003_201312G4P24995.htm?idioma=galego

Ningún comentario:
Publicar un comentario