UN CONTO DE NADAL
Desde o alto, distinguiu unha
aglomeración de xente arredor dun edificio inundado de luces. Un lugar ideal
para iniciar a investigación que o traía á Terra. Seleccionou unha persoa que
permanecía inmóbil e introduciuse nela.
O home non notou nada, agás un lixeiro
calafrío que atribuíu ao aire xélido daquela tarde. A translación funcionara
sen problemas, e Xhantl foi asimilando aos poucos a nova realidade. Estaba na
Terra, no interior dun humano, e experimentaba por vez primeira a estraña
sensación de ser el e, ao tempo, ser outro diferente.
A persoa chamábase Moncho e levaba
máis de tres horas de pé, diante daquelas portas polas que entraba e saía un
río de xente. Os que marchaban, cargados de bolsas e paquetes, pasaban ao seu
carón sen repararen nel. Só alguén, de cando en vez, depositaba unha moedas no
bote que sostiña na man dereita.
Xhantl ficou abraiado coa fervenza de
sensacións e sentimentos que Moncho albergaba. Cansazo, frío, dor nos pés.
Desexo de berrar, de rebelarse ante aquela exhibición de riqueza. Vergonza de
se atopar alí. De sentir as olladas de desprezo, ou de noxo, ou de indiferenza,
ou de mágoa, que de todo había. A amarga sensación de invisibilidade, de non
ser ninguén. Comezaba a empardecer, e decidiu marchar. De camiño, pasou por
unha praza onde algúns adolescentes colocaran un gran cartel, «ÁRBORE DOS
DESEXOS», ao pé dunha moreira que estendía xenerosa as súas pólas espidas.
Invitaban a canta persoa pasaba a escribir un desexo nunha tarxeta e pendurala
logo da árbore.
Tras uns momentos de dúbida, Moncho
achegouse ao banco onde unha rapaza sostiña unha caixa con tarxetas de cores
rechamantes. Colleu unha de cor verde e escribiu cun rotulador o seu maior
desexo. E despois pendurouna nunha póla da moreira; cuberta de follas de cores,
a árbore experimentaba unha inesperada primavera.
Xhantl achegouse e leu algúns daqueles
desexos: «Que non haxa ninguén sen casa», «Que os poderosos deixen de
roubarnos», «Quero ter un can como Milú», «Que algún ano me toque a lotería»...
A rapaza do banco irradiaba alegría,
cun sorriso permanente nos ollos e nos labios. Xhantl non o dubidou: abandonou
a Moncho e, nun instante fugaz, mudou para o interior de Sara. O entusiasmo e
as ganas de vivir bulían no corpo daquela moza. Que ben, experimentar a calor
que dá a alegría!
Algún tempo despois, os mozos recolleron
as cousas e acordaron marchar. Un reloxo luminoso marcaba as nove, e tamén a
data daquel día: 24, decembro. Camiño da casa de Sara, coas rúas cada vez máis
baleiras, Xhantl observou unha especial animación nun baixo comercial onde os
carteis de «ALÚGASE» case tapaban os vidros dos escaparates. Non o pensou máis:
o extraterrestre afastouse de Sara e introduciuse no corpo de Paulo, un home de
pelo roxo que falaba con expresión animada.
As seis persoas que alí se reuniran
afanábanse en arranxar o sitio, estendendo cartóns no chan e, por riba deles,
uns colchóns e os sacos de durmir. No centro, dúas caixas da froita, sobre as
que colocaran os alimentos e bebidas daquela noite.
A luz dun cámping gas iluminaba aqueles
rostros, máis animados conforme transcorrían os minutos. Cearon, beberon,
riron; e cantaruxaron en voz baixa, non querían que ningún policía lles viñese
estragar a noite.
-Logo hoxe non queredes algún conto?-
preguntou Paulo.
Os outros xa debían saber da súa arte,
porque se meteron nos sacos de durmir e se acomodaron sobre os colchóns. Fíxose
o silencio e as palabras comezaron a agromar da boca de Paulo:
-Isto pasou nun lugar preto de Fisterra.
Vivía alí unha muller que...
O relato fluía cada vez con maior
lixeireza e iluminaba os ollos de todos. E Xhantl, fascinado ante aquela
fervenza de palabras, comprendeu por fin por que os científicos do seu planeta
se interesaban tanto polos habitantes da Terra. Posuían o don marabilloso de
imaxinar, de crear outros mundos e novas vidas por medio das palabras. Si,
ficaría no corpo de Paulo, aprendendo aquela habilidade marabillosa: o engado
das historias, a maxia das palabras que aniña -durmida, ás veces- no interior
de todas as persoas.
Un conto de nadal. Agustín Fernández
Paz
Ningún comentario:
Publicar un comentario